Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Nie trzeba się bać. "Oswajamy" zagadnienia matematyczne :)

Opublikowany 2016/07/13

Oswajamy :)

https://skillhub.pl/blog/korepetycje-pomagaja-pozbyc-sie-leku-matematycznego-u-dziecka/#more-222

Przeczytaj pozostałą część wpisu »

Matematyka LEGO oraz gry kształtujące koncentrację, kreatywność i przedsiębiorczość

Opublikowany 2016/03/30

 

 

Max i Mia mają kurnik. Codziennie rano zbierają świeże jajka. Dziś pomarańczowa kurka zniosła dwa jajka. Biała kurka zniosła dwa razy więcej. Ile jaj zniosły dziś razem pomarańczowa i biała kurka?Max i Mia mają kurnik. Codziennie rano zbierają świeże jajka. Dziś pomarańczowa kurka zniosła dwa jajka. Biała kurka zniosła dwa razy więcej. Ile jaj zniosły dziś razem pomarańczowa i biała kurka?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasza gąsienica ma pięć pinów długości, dwa piny szerokości i jeden klocek wysokości. Zbuduj drugą gąsienicę, która będzie dwa razy dłuższa, dwa razy szersza i trzykrotnie wyższa.Nasza gąsienica ma pięć pinów długości, dwa piny szerokości i jeden klocek wysokości. Zbuduj drugą gąsienicę, która będzie dwa razy dłuższa, dwa razy szersza i trzykrotnie wyższa.

Po co?

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że dzisiejsze ośmiolatki za 20 lat będą rządziły światem wokół mnie. A chcę żyć w otoczeniu pozytywnych, wspierających się ludzi, którzy są nastawieni na znajdowanie rozwiązań, tworzą dobre zespoły i układają sobie życie tak, aby byli szczęśliwi, nie krzywdząc przy tym innych istot.

Przez wiele lat pracowałam z dorosłymi ludźmi. Widziałam, jak układali sobie swoją rzeczywistość i słuchałam ich historii. To byli moi klienci, z którymi rozmawiałam o ułożeniu finansów osobistych oraz o wyborze odpowiednich w ich sytuacji rozwiązań. To byli również moi współpracownicy oraz członkowie zespołu, którym zarządzałam. Z pracy z dorosłymi wyciągnęłam wniosek, że o jakości życia osobistego i zawodowego w dużym stopniu decydują przekonania i przyzwyczajenia zgromadzone w dzieciństwie.

Z tego powodu obecnie tak wiele uwagi poświęcam, aby kreować i wzmacniać wartościowe nawyki społeczno-ekonomiczne. Fascynuje mnie temat pracy zespołowej i szacunku wobec różnorodności w dream teamie. Pracuję nad wzmacnianiem umiejętności komunikacyjnych, kreatywności i koncentracji, ponieważ zdaję sobie sprawę z tego, jak bardzo te kompetencje wpływają na poszerzanie osobistych i zawodowych możliwości, a przez to na poczucie spełnienia w życiu.

 

Muszę, bo inaczej się uduszę.

 

Po wysłuchaniu kolejnej historii przytłoczonego długami człowieka poczułam złość i ogromną potrzebę zrobienia czegoś skutecznego, co mogłoby ochronić ludzi przed takimi sytuacjami. Tego dnia nie mogłam zaproponować swojemu klientowi rozwiązania, ponieważ nie pozwalały już na to ani jego zdolność kredytowa, ani wartość posiadanych przez niego nieruchomości. To był mądry i dobry człowiek. Po prostu temat świadomego planowania finansów osobistych odkładał przez wiele lat, myśląc o nim z niechęcią. Zepchnął go na peryferie swojego życia, tak jakby można było żyć bez dbania o te sprawy. To jedna z tych osób, które mimo wszelkich wspaniałych rzeczy, jakie zrobiły w życiu, akurat na wszystko, co związane z finansami i matematyką patrzył, jak gdyby to parzyło, gryzło. Problem polega na tym, że nawet jeśli ktoś tego nie lubi, to zarządzanie finansami i tak go dotyczy, ponieważ żyjemy w świecie materialnym. Żeby wyrażać troskę o bliskich i miłość musimy posługiwać się dobrami i usługami, którymi wymieniamy się w społeczeństwie za pośrednictwem pieniądza.

Tego dnia czterdziestoletni człowiek patrzył na mnie, jakby chciał powiedzieć: nie było mnie na tej lekcji.

A taka była prawda. Ani moje, ani poprzednie pokolenie pomiędzy zagadnieniami takimi, jak daty wojen i sojuszy, największe jeziora świata oraz budowa pantofelka nie było przygotowywane na poruszanie się w świecie, w którym trzeba dokonywać wyboru spośród gamy narzędzi finansowych, rozsądnie planować wydatki i wykazać się przedsiębiorczością, aby zapewnić sobie wpływy do domowego budżetu. A zaczęło się od tego, że „matematyka jest trudna”, „ja tego nie rozumiem” i „boję się iść na tą lekcję, bo jak stoję przy tablicy i nie umiem rozwiązać zadania, to Pani krzyczy, że jestem zerem”.

 

Chciałoby się nacisnąć na pilocie przycisk „replay”, cofnąć do dnia, kiedy mój klient zaczynał przygodę z liczbami i zrobić to wszystko inaczej. Tak, aby po pierwsze i najważniejsze miał sympatię do rozwiązywania zadań. Nie trzeba nam przecież powtarzać, jak wiele zależy od nastawienia, od pierwszych doświadczeń, które decydują o tym, jak patrzymy na daną sprawę. Oto „Pani Matematyka” wchodzi do życia młodego człowieka i robi pierwsze wrażenie. Tak, to o którym mówimy, że robi się raz i rzutuje na całą znajomość.

 

Nie mogę zmienić tego, co już było. Mogę działać teraz, pracować nad tym, aby młodzi ludzie planowanie finansów, narzędzia finansowe, zarządzanie domowym budżetem i wszystko, co jest związane ze znajdowaniem rozwiązań traktowali, jako normalne, naturalne, z satysfakcją, bez lęku. Pierwsze, to nastawienie. Drugie, to wiedza i umiejętności.

 

 

Jak to robimy?

 

Przede wszystkim dbamy o emocje, które towarzyszą naszym warsztatom. Bardziej zależy mi na tym, aby pedagodzy prowadzący ze mną zajęcia byli wyjątkowymi ludźmi, za którymi dzieci będą chciały podążać, bo nauka stanie się fascynującą przygodą, niż aby byli typowo matematykami. Rozwiązywania zadań można się nauczyć. Wartości, inteligencję emocjonalną i energię, która pociąga za sobą dzieci trzeba przynieść ze sobą. W towarzystwie wspaniałych ludzi maluchy otwierają się i chcą współpracować. To miłe, kiedy dzieci pytają: "A gdzie dzisiaj jest Pan Filip?" oraz "Czy jutro też mogę przyjść na matematykę? Nie chcę czekać tydzień."

Matematykę LEGO i gry prowadzimy od października 2015. Wciąż udoskonalamy swój warsztat obserwując potrzeby naszych podopiecznych.

Z młodszymi dziećmi pracujemy nad tym, aby lubiły gry z zasadami i rozwiązywanie łamigłówek. Na Matematyce LEGO® uczą się podstawowych zagadnień związanych z działaniami, geometrią, miarami i ułamkami. Podczas gier karcianych i planszowych ćwiczą koncentrację i kreatywność. Zaskakująco dobrze nawet sześciolatki radzą sobie w grach wymagających negocjacji i wymiany. Szybko uczą się jak obliczyć zapłatę i wydać resztę. Podejmują decyzję o tym, na co ustalić promocję, jak wycenić towar wyższej jakości oraz ile przywieźć go z hurtowni żeby się nie zmarnował na koniec rozgrywki. To wszystko podczas gier. Już nie możemy się doczekać, aż dojdziemy z młodzieżą do etapu gry w Cash Flow stworzonej przez Roberta Kiyosaki, w którą chętnie grają dorośli rozwijający swoją wiedzę o rynku finansowym. Bardzo lubię tą grę. Cenię ją między innymi za to, że uczy odróżniania inwestycji od wydatku. Na matematyce historyjki, jakie przytrafiają się ludzikom LEGO® stały się pretekstem do wspólnego przeżywania przygód, stawiania czoła wyzwaniom i znajdowania rozwiązań. Klocki LEGO® są przez dzieci uwielbiane. W tym obszarze uczniowie czują się komfortowo. To poczucie pewności siebie i swoich możliwości oraz entuzjazm przenosimy na poznawanie przedmiotów ścisłych. A przy tym dzieci wzmacniają logiczne myślenie, sztukę komunikacji i ducha współpracy. Matematyka jest ważnym źródłem rozwoju intelektualnego. Pomaga każdemu dziecku w osiągnięciu wyższego poziomu myślenia abstrakcyjnego. Zajęcia mają na celu "otwarcie" i przygotowanie umysłów do dalszego etapu kształcenia. Matematyka LEGO® jest pozytywnym wprowadzeniem do edukacji matematycznej. Świetnie uzupełnia świat rozwoju ucznia. Okazuje się, że jeśli przyjrzeć się dokładnie, widać matematykę prawie wszędzie wokół nas. Doświadczenia edukacyjne podczas warsztatów Matematyka LEGO® są zabawne i przyjemne. Dzięki możliwości tworzenia prostych modeli z klocków rozwiązywanie zadań staje się proste, bo namacalne.

 

 

Przeczytaj cały wpis na stronie źródłowej:

http://ingapacholczyk.pl/blog/matematyka-lego-oraz-gry-ksztaltujace-koncentracje-kreatywnosc-przedsiebiorczosc/

 

 

Lwica zjada dziennie 1 porcję mięsa. Lew w tym samym czasie potrzebuje 2 porcji mięsa. Na ile dni wystarczy lwiej rodzinie jedzenia?Lwica zjada dziennie 1 porcję mięsa. Lew w tym samym czasie potrzebuje 2 porcji mięsa. Na ile dni wystarczy lwiej rodzinie jedzenia?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Każde dwie karty łączy jeden obrazek. Aby znaleźć podczas rozgrywki, potrzebna jest stuprocentowa koncentracja.Każde dwie karty łączy jeden obrazek. Aby znaleźć podczas rozgrywki, potrzebna jest stuprocentowa koncentracja.

Przeczytaj pozostałą część wpisu »

Aby już żadne dziecko nie bało się matematyki

Opublikowany 2015/09/16

Boimy się tego, czego nie rozumiemy.

Początek przygody z matematyką, to budowa fundamentów pod kolejne cegły logicznego rozumowania, optymalizacji i wniosków.

Ten krótki artykuł prezentuje między innymi  wnioski na bazie wyników badań mózgu przeprowadzonych z użyciem MRI (rezonansu magnetycznego):

http://www.charaktery.eu/wiesci-psychologiczne/9762/Jak-nie-ba%C4%87-si%C4%99-matematyki/

Przeczytaj pozostałą część wpisu »

Akcja charytatywna "SMAKUJ ŻYCIE" w Myślęcinku 13 września 2015r.

Opublikowany 2015/09/16

Zdjęcie wykonane przez hejtu.pl podczas akcji charytatywnej "SMAKUJ ŻYCIE" w Myślęcinku 13 września 2015r.Zdjęcie wykonane przez hejtu.pl podczas akcji charytatywnej "SMAKUJ ŻYCIE" w Myślęcinku 13 września 2015r.

Max i Mia, nasze minifigurki LEGO wybrały się do zoo.
Najpierw trafiły na terrarium z wężami.
Okazy były różnej długości, w różnych barwach i gatunkach.
Max i Mia poprosili nas, abyśmy z klocków Lego ułożyli kilka różnych węży.

 

Chłopiec liczy jakiej długości jest wąż, którego kreatywnie ułożył z klocków LEGO.

Później układa takiego, który ma dokładnie 10 kropek.

W następnej łamigłówce układamy dwa różne węże tak, aby każdy z nich miał po 14 kropek i składał się dokładnie z 6 klocków.

 

Bywa, że dorośli mają z tym zadaniem trudność, a dzieci nieskażone schematami bardzo sprawnie znajdują rozwiązanie :D

Chcesz, aby w przedszkolu/szkole Twojego dziecka odbywały się zajęcia: MATEMATYKA LEGO® EDUCATION?
Możesz zadzwonić do nas w tej sprawie :)

Przeczytaj pozostałą część wpisu »

Uzdolnienia matematyczne - co zrobić, aby nie wylać dziecka z kąpielą?

Opublikowany 2015/09/01

Co czwarte dziecko jest wysoko uzdolnione matematycznie - przed pójściem do szkoły.

Eksperyment pokazał, że po ośmiu miesiącach nauki szkolnej - już tylko co ósme dziecko.

Dzieci przestały manifestować swoje uzdolnienia matematyczne.

 

Co na temat edukacji matematycznej mówi prof. Edyta Gruszczyk - Kolczyńska?

(o uzdolnieniach od 18 minuty wywiadu)

Przeczytaj pozostałą część wpisu »

5 rzeczy o finansach, których nie uczą w szkołach, a powinni.

Zawartość

Podziel się frajdą na mediach społecznościowych. Dziękujemy :)

Polityka cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?